Drugą pod względem długości rzeką na świecie , po Nilu jest Amazonka .Rzeka ta płynie w Ameryce Południowej i uchodzi do Atlantyku , wlewając do niego średnio 220 000m³ wody w ciągu sekundy. oblicz , ile hektarów słodkiej wody z Amazonki wpływa w ciągu doby do Atlantyku?



PROSZĘ O ZROBIENIE DAJE NAJ!!!
Z GÓRY DZIĘKI :)

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-11T14:36:14+01:00
Proszę bardzo:
Odp:
220 000 m³ = 22 000 000 litrów = 220 0000 hektolitrów

1 minuta = 60 sekund
1h = 60 minut = 3600 sekund
24h = 3600 sekund * 24 = 86 400 sekund

86 400 * 220 0000 hektolitrów = 19 008 000 0000 hektolitrów = 19,008 miliardów hektolitrów
12 4 12
2010-03-11T14:45:42+01:00
V=220000[m3] w ciagu 1[s];
24[h]=24*3600=86400[s];
86400*220000=1,9008*10^10[m3];
1[hektolitr]=100[dm3];
1[m3]=1000[dm3];1[m3]=10[hektolitrów]
V=1,9008*10^10*10^1=1,9008*10^11[hektolitra].
9 4 9