Odpowiedzi

2010-03-11T14:39:09+01:00
3 = 2/3 wysokości
bok = 2 wysokości / pierwiastek z 3
6 1 6
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-11T14:41:05+01:00
Odp:

Jeśli koło jest w środku trójkąta to 1/3 wysokości tego trójkąta równa się promieniowi koła.
Zatem
1/3h=r
I podstawiamy do wzoru
1/3h=3 /*(3)
h=9 i mamy wysokość trójkąta.

Wzór na wysokość trójkąta równobocznego to a√3/2
więc
h=a√3/2
9=a√3/2
18=a√3
18/√3=a
Więc po usunięciu niewymierności z mianownika otrzymujemy ze a jest równe 6√3

Proszę bardzo;
7 5 7
2010-03-11T14:41:59+01:00
R=3
a=?

r=⅓*h/3
3r=h
h=9

h=a√3/2 /2
2h=a√3//√3
2h/√3=a
a=18/√3
a=18√3/3=6√3

Bok tego trójkąta ma 6√3.
Proszę o naj :)
19 4 19