Zad

a) przeczytaj zamieszczony obok przepis . czesia chce przygotować kompot dla ca lej pięcioosobowej rodziny . w jakiej ilości powinna wziąć każdy z tych produktów

b) ile będą łacznie ważyły produkty potrzebne czesi do przygotowania kompotu? 1 litr wody waży 1 kg


przepis :

(porcja dla 1 osoby)

9 dag śliwek , 5 dag wiśni , 0,3 l wody . 4 dag cukru .

owoce opłukać i wydrylować . wodę zagotować z cukrem , włożyć owoce, gotować przez chwilę . przed podaniem kompot ostudzić .


proszę o pomoc

3

Odpowiedzi

  • Użytkownik Zadane
2010-03-11T14:45:58+01:00
A) 45 dag śliwek
25 dag wiśni
1,5 l wody
20 dag cukru ( dane dla jednej os. pomnożyłam razy 5 )
b)2,4 kg.
1,5 kg + 0,45 kg + 0,25 kg + 0,2 kg
3 4 3
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-11T14:47:18+01:00
45 dag śliwek,25 dag wiśni,1,5 l wody,20 dag cukru.
Taka ilość będzie potrzebna do przygotowania kompotu dla pięcioosobowej rodziny.

45dag+25 dag+1,5 kg+20dag=2,4 kg
3 2 3
2010-03-11T14:48:08+01:00
A)
śliwki 5*9 dag=45 dag
wiśnie 5*5 dag=25 dag
woda5*0,3l=1,5l
cukier 5*4dag=20dag

b)45dag+25dag+20dag+1,5kg=1,5 kg+90dag=1,5 kg+0,9kg=2,4 kg
4 4 4