Połącz w pary element budowy komórki z jego funkcją:
1.błona komórkowa -wypełnia komórke
2.jądro komórkowe -bierze udzial w transporencji
3.ściana komórkowa -gromadzi zbedne i szkodliwe substancje
4.mitochondrium -wytwarza energie w procesie odychania
5.cialka zieleni -samozywne odzywianie
6.wodniczka -reguluje procesy życiowe i bierze udzial w dziedzicznych elementach
7.cytoplazma -chroni nadaje ksztaltu

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-11T15:21:17+01:00
1 błona komórkowa - bierze udzial w transporencji .
2. jądro komórkowe - reguluje procesy życiowe i bierze udzial w dziedzicznych elementach
3. ściana komórkowa - chroni nadaje ksztaltu
4. mitochondrium - wytwarza energie w procesie odychania .
5. cialka zieleni - samozywne odzywianie
6. wodniczka ( wakuola ) - gromadzi zbedne i szkodliwe substancje .
7.cytoplazma - wypełnia komórke .
1 2 1
2010-03-11T15:38:32+01:00
1. Błona komórkowa - bierze udział w transparencji
2. Jądro komórkowe - reguluje procesy życiowe i bierze udział w dziedzicznych elementach
3. Ściana komórkowa - chroni, nadaje kształtu
4. Mitochondrium - samożywne odżywianie
5. Chloroplasty (ciałka zieleni) - wytwarza energie w procesie oddychania
6. Wodniczka - gromadzi zbędne i szkodliwe substancje
7. Cytoplazma - wypełnia komórkę