Zad.1
za 5 pisaków zapłacono 9 zł. Kupiono pisaki niebieskie po 2 zł. i czarne po 1 , 50 zł. Ile kupiono pisaków niebieskich a ile czarnych ?
zad.2
ojciec jest 4 razy cięższy od syna i o 20 kg. cięższy od matki. Razem ważą 178kg. Ile kg. waży każda z tych 3 osób ???

daje naj

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-11T15:12:25+01:00
X - ilość pisaków niebieskich
y - ilość pisaków czarnych
x + y = 5
2x + 1,5y = 9
x = 5 - y
2(5 - y) + 1,5y = 9
10 - 2y + 1,5y = 9
- 0,5y = - 1
y = 1/0,5 = 2
x+ y = 5
x = 5 - y = 5 - 2 = 3
odp
kupiono 3 pisaki niebieskie i 2 czarne
zad 2
x - waga syna
4x - waga ojca
4x - 20 - waga matki
x + 4x + 4x - 20 = 178
9x = 178 + 20
9x= 198
x = 198/9 = 22 kg
4x = 4 razy 22 = 88 kg
4x - 20 = 88 - 20 = 68 kg
odp
syn waży 22 kg
matka waży 68 kg
ojciec wazy 88 kg
15 3 15
2010-03-11T15:50:01+01:00
Zad.1
za 5 pisaków zapłacono 9 zł. Kupiono pisaki niebieskie po 2 zł. i czarne po 1 , 50 zł. Ile kupiono pisaków niebieskich a ile czarnych ?
x - ilość pisaków niebieskich
y - ilość pisaków czarnych
x + y = 5
2x + 1,5y = 9

x = 5 -y
2(5 -y) +1,5y = 9

x = 5 -y
10 -2y + 1,5y = 9

x = 5 -y
-0,5y = 9 -10

x = 5 -y
-0,5y = -1

x = 5 -y
y =2

x = 5 -2 = 3
y =2

x = 3 -ilość pisaków niebieskich
y = 2 - ilość pisaków czarnych


zad.2
ojciec jest 4 razy cięższy od syna i o 20 kg. cięższy od matki. Razem ważą 178kg. Ile kg. waży każda z tych 3 osób ???

x - waga syna
y = 4x - waga ojca
z = y -20 waga matki

x + y + z = 178
x + 4x + y -20 = 178
x + 4x + 4x-20 = 178
9x = 178 +20
9x = 198
x = 22 kg - waga syna

y = 4*x
y = 4*22 kg
y = 88 kg - waga ojca

z = y -20
z = 88 -20
z = 68 kg - waga matki
51 4 51