Zad 1
Podstawą graniastosłupa prostokątnego jest równo ległobok o polu 17,3 dm². Wysokość graniastosłupa ma 14 dm. Oblicz objętość graniastosłupa.
Zad 2
Oblicz ile litrów soku można wlać do naczynia w kształcie prostopadłościanu o wymiarach 10 dm, 20 dm i 15 dm. Oblicz pole tej bryły.
Zad 3
Oblicz pole powierzchni całkowitej i objętość graniastosłupa którego podstawą jest trójkąt prostokątny o przyprostokątnych 5 cm i 4 cm a przeciw prostokątna ma 7,3 cm. Wysokość graniastosłupa wynosi 8,5 cm.

Pile !!
Daje najlepsze!!!

Z góry dzieki!!

2

Odpowiedzi

2010-03-11T15:18:52+01:00
17,3 dm^* 14 dm= 242,2 dm ^3

zad2
V= a*b*c=10dm* 20 dm* 15 dm=3000 dm 3
tyle wynosi objętość
Pole całkowite:
Pp= 2* 10* 20= 20*20= 400 dm^
1Pb= 2* 20*15= 40 * 15= 600 dm ^
2 Pb= 2* 10 * 15= 30* 10= 300 dm^
Pc= 300+ 600 + 400= 1300 dm 2

zad3
pole podstawy
P= (ah)/2 = (5*4)/2= 20/2= 10 cm2
10* 2= 20 cm2 (bo są dwie podstawy)
pole boków:
8,5*5=42,5 cm^
8,5* 4= 34 cm^
8,5*7,3= 62,5 cm ^
Pc= 62,5+ 34+ 42,5 + 20= 158,5cm ^

objętość
V= Pp*H= 10cm* 8,5 cm= 85 cm 3

1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-11T15:49:38+01:00
Rozwiązanie w załączniku
1 5 1