Odpowiedzi

2009-10-24T10:25:15+02:00
1.Dyfuzja prosta- odbywa sie zgodnie z gradientem stężeń czyli od mniejszego do większego
2.dyfuzja ułatwiona/wspomagana- odbywa sie z gradientem stęzeń jest wspomagana przez białka transportowe.
3.transport aktywny- odbywa się wbrew gradientowi stężeń i potrzebna jest energia do jego wykonania .
Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-24T13:47:40+02:00
1. trasport bierny(dyfuzja prosta) - odbywa sie od stęzenia większego do mniejszego w celu wyrównania stężeń, czyli zgodnie z tzw. gradientem, np. woda


2.wspomagany - odbywa się od stężenia większego do mniejszego, ale przy pomocy przenośników białkowych, np. fruktoza


3.aktywny(czynny)- odbywa sie od stęzenia mniejszego do większego, czyli wbrew gradientowi stężeń i przy udziale przenośników i energii w postaci ATP