Odpowiedzi

2010-03-11T15:14:59+01:00
Krwinki czerwone(erytrocyty)-transport tlenu
krwinki białe-zwalczanie wirusów i bakterii
płytki krwi-krzepnięcie
10 3 10
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-11T15:17:22+01:00
Krew skłda sie z osocza(jest to częsc plynna 55%) w osoczu jest surowica i wlóknik oraz z cialek krwi (czesc stala 45%) cialka krwi skladaja sie z krwinek czerowonych ERYTROCYTY ( odpowiedzialne za przenoszenie tlenu) i biale LEUKOCYTY ( odpowiedzialne za niszczenie drobnoustrojow) oraz z płytek krwi TRYMBOCYTY (odpowiedzialne za krzepniecie krwi)
11 3 11