Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-11T16:38:12+01:00
Powierzchnia całej bryła składa się składa się z fragmentów powierzchni trzech brył (od lewej):
Pk - połowa powierzchni kuli o r = 1
Pw - pola powierzchni bocznej (bez podstaw) walca o r = 1, h = 1
Ps - pola powierzchni bocznej (bez podstawy) stożka o r = 1, h = 1

P = Pk + Ps + Pw
Pk = (4πr²)/2 = 2πr² = 2π
Pw = h*(2πr) = 2π
Ps = πrl = πr√(r² + h²) = π√2

P = 4π + π√2 = π(4 + √2)
jak masz pytania to pisz na pw
66 4 66
2010-03-11T16:57:25+01:00
Mamy powierzchnię połowy kuli,powierzchnie boczną walca i stożka
wszystkie sciany mają promien równy a=1 oprócz tworzącej stożka równej l= √₂ (ze wzoru na przekątną kwadratu - a√₂)

wzory na poszczególne powierzchnie:
Pkuli = 4π*r²
Pbwalca = 2π*r*h
Pbstożka = π*r*l

czyli

Pc = ½(4π*r²) + 2π*r*h + π*r*l = 2π + 2π + √₂π = 4π + √₂π
Pc = (4 + √₂)π
32 3 32
2010-03-11T17:13:36+01:00
Pc = ½(4π*r²) + 2π*r*h + π*r*l = 2π + 2π + √₂π = 4π + √₂π
Pc = (4 + √₂)π

bo Pc=4π*r²
24 2 24