Wymyśl zadanie i rozwiąż
to zadanie ma być z tematu; obliczanie objętości graniastosłupów.
Może być coś podobnego do tego ale zeby nie było całe;
Blaszaną puszkę o bokach 25m x15cm wypełnia olej.Jaka jest wysokość tej puszki, jeżli mieści ona 15 l oleju

Albo coś podobneo do tego.;pp
Akwarium-70cmx 42cmx51cm
Ile metrów2 zużyto na wykonanie??
Ile litrów wlejemy jeżeli napełnim do 2/3wysokości?

Daje naj;**

2

Odpowiedzi

2010-03-11T15:26:06+01:00
Kostke lodu, która ma kształt prostopadłościanu o wymiarach 2cmx2cmx3cm, wrzucono do pustej szklanki. Jaką objetośc bedzie miała woda po stopieniu sie tej kostki? Można przyjąć, że woda otrzymana z lodu ma objetośc o 10% mniejszą niż lód.

V=abc
V=2cm*2cm*3cm
V=12cm do 3
100%-12cm do 3
90%-x
x=90*12/100=108/10=10,8cm do 3
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-11T15:42:07+01:00
Monika kupiła akwarium w kształcie prostopadłościanu o wymiarach 60cm x 40 cmx 35cm. Chce je napełnić wodą w 3\4 ( to ułamek rzecz jasna ;D) . Ile litrów musi wlać wody?
Obliczenie:
V= a x b x c= 60 x 40 x 35= 84000 cm 3

3\4 z 84000= 63000 cm3
63000:1000 ( bo musimy zamienić na decymetry) = 63 dm 3 = 63 litry :P

i:(oczywiście te same wymiary co w poprzednim zadaniu ;D)

Ile m2 szkła należy kupić na akwarium Moniki?

P= (pole podstawy)= 60 x 40= 2400 cm 2
P= (ściany) = 40 x 35= 1400cm 2
1400 x 2 (bo dwie sciany po bokach :P) = 2800 cm 2
P= (znów sian^^)= 60 x 35= 2100 cm 2
2100 x 2= 4200 (znów dwie kolejne sciany)

I teraz dodajemy
2400+2800+4200= 9400 cm 2 = 0,94 m 2 szkła ;D

Odp: Potrzeba 0,94 m 2 szkła

;-**** Pozdrawiam. :)
1 5 1