Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-11T15:25:07+01:00
1.
a) 1/3x - 2 = x + 2 /*3
x-6=3x+6
-2x=12
x=-6

b) 1 - 6/7 x = 4/7 /*7
7-6x=4
-6x=-3
x=½

2.
a) x/3 + 1 = 5/6 + x/2 /*6
2x+6=5+3x
6=5+x
x=1
2 4 2
2010-03-11T15:44:36+01:00
1.
a) 1/3 x - 2 = x+2
1/3 x - x = 2+2
-2/3 x = 4 /: (-2/3)
x = 4 * (-3/2)
x=-6


b) 1 - 6/7x = 4/7
- 6/7x = 4/7 - 1
- 6/7x = -3/7 /: (-6/7)
x = -3/7 * (-7/6)
x = 1/2


2. x/3 +1 = 5/6 + x/2
2x/6 + 1 = 5/6 + 3x/6 /*6
2x + 6 = 5+3x
x=1

tego drugiego zadania nie jestem pewna.
1 5 1