1.Wyjaśnij,dlaczego cykl rozwojowy MCHU jest zależny od wody
2.Wyjaśnij w jaki sposób torfofce magazynują dużą ilość wody.
Acha i to są ćwiczenia "Puls Życia" do nowej podstawy programowej do kl.1
I jest to temat 5 jak wszystko mi rozwiążecie to nagrodzę najlepszą odp.

2

Odpowiedzi

2010-03-11T15:29:06+01:00
Zadanie 1. Cykl rozwoju mchu jest zależny od wody, ponieważ plemnik w kropli wody przepływa do rodni, gdzie łączy się z komórką jajową. Na skutek zapłodnienia powstaje zygota.

Zadanie 2. Tereny o płytkim poziomie wód gruntowych porasta bór wilgotny, dochodzi do tego, że paruje woda. Powoduje to powstawanie gleb glejowych (zabagniane gleby) oraz gleb torfowych i właśnie w taki sposób magazynują wodę.
2 3 2
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-11T15:30:41+01:00
1)Cykl rozwojowy mchu jest zależny od wody,gdyż bez niej nie mogło by dojść do zapłodnienia.Ponieważ plemik przepływa w kropli wody do rodni i dochodzi do zapłodnienia.


2)W liściach torfowców znajdują się dwa rodzaje komórek.Drobne,żywe,zielone przeprowadzają fotosynteze,a duże i martwe gromadzą w swym wnętrzu wodę.
2 3 2