Zad 1 KROPLA WODY MA 0,05 CM 3 OBJETOSCI. ILE TAKICH KROPLI WYPEŁNI PROSTOPADŁOSCIAN O WYMIARACH 30 CM/ 25 CM/ 18 CM?

ZAD 2 PRZEZ NIEDOKRECONY KRAN W CIAGU 1 SEKUNDY WYPŁYWA 0,02 L WODY. ILE LITRÓW WODY WYCIEKNIE PRZEZ 20 MIN. ILE PÓŁLITROWYCH BUTELEK MOZNA BY JA NAPEŁNIĆ?

3

Odpowiedzi

2010-03-11T15:30:29+01:00
Zad 1
V=abH
V=30cm*25cm*18cm
V=13500cm³

13500cm³/0,05cm³=270 000

ZAD 2
20 min = 1200s
1200*0,02l=24 l - tyle litrów wycieknie przez 20 min

24/0,5=48 - tyle półlitrowych butelek można napełnić tą wodą
2010-03-11T15:31:30+01:00
1.
Objętość prostopadłościanu = 13500cm³

13500cm³: 0,05cm³ = 270000

Odp. Potrzeba 270 000 takich kropel.

2.
0,02 l/sekundę × 60 = 1,2 l/minutę
1,2l × 20minut = 24l w ciągu 20 minut

24l : 0,5l = 48

Odp. Można napełnić 48 półlitrowych butelek.
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-11T15:33:03+01:00
Zad1

v=a*b*c
a=30cm
b=25cm
c=18cm

v=30*25*18=13500cm³

13500cm³:0,05cm³=270 000

odp.prostopadłościan wypełni 270 000 takich kropli

zad2
1min=60s

0,02l*60=1,2l ----->tyle naleje się wody w ciągu minuty

1,2*20=24l
24:0,5=48

odp.Przez 20 minut wycieknie 24 litry wody.Można napełnić 48 półlitrowych butelek:P