Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-11T15:43:14+01:00
1.rozwiaz rownania:
a.2x+1=9-2x
2x + 2x = 9 - 1
4x = 8 /:4
x = 2

b.3(2x-5)=1-4x
6x - 15 = 1 - 4x
6x + 4x = 1 + 15
10x = 16 / :10
x = 1,6

c.4(y-6)-3y=2(y-9)
4y - 24 - 3y = 2y - 18
4y - 3y - 2y = -18 + 24
-y = 6
y = -6

2.
a.0,4+0,3=-0,5
0,7 nie równa się -0,5

b.2,1-0,3x=0,4x
-0,5x = 2,1 /: (-0,5)
x = -4,2

c.-1,5x-3=0,2x+6
-1,7x = 9 /: (-1,7)
x = - 5 ½

Chyba jest dobrze. Możliwe że tematy źle napisałeś.
2010-03-11T15:45:36+01:00
1.
a.2x+1=9-2x
2x+2x=9-1
4x=8 /:4
x=2
b.3(2x-5)=1-4x
6x-15=1-4x
6x+4x=1+15
10x=16 /:10
x=1,5
c.4(y-6)-3y=2(y-9)
4y -24-3y=2y-18
4y-3y-2y=-18+24
-x=6 /-1
x=-6

2.a.0,4+0,3=-0,5
0=0,5-0,4-0,3
0=-1,1

b.2,1-0,3x=0,4x
0,3x-,04x=-2,1
-0,1x=2,1
x=2,1

c.-1,5x-3=0,2x+6
1,5x-0,2x=6+3
1,3x=9 /:1,3
x=6,92





2010-03-11T15:50:10+01:00
1.
a. 2x+1=9-2x
2x+2x=9-1
4x=8/przez 4
x=2
b.3(2x-5)=1-4x
6x-15=1-4x
6x+4x=1+15
10x=16/przez 10
x=1,6
c.4(y-6)-3y=2(y-9)
4y-24-3y=2y-18
4y-3y-2y=-18+24
-y=6/razy (-1)
y=-6

2.
a.0,4+0,3=-0,5 (gdzie niewiadoma)
b.2,1-0,3x=0,4x
-0,3x-0,4x=-2,1
-0,7x=-2,1/przez (-0,7)
x=3
c.1,5x-3=0,2x+6
1,5x-0,2x=6+3
1,3x=9/razy ułamek 10/13
x=90/13