Odpowiedzi

2010-03-11T15:40:37+01:00
3.
Bogowie (...) , atrybuty
Zeus - król olimpu, atrybuty: piorun
Posejdon - król morza, trójząb
Apollo - bóg wojny, łuk
atena - bogini mądrości, sowa
hera - opiekunka malzenstw i maciezynstwa, paw
hades - wladca krainy umarlych, cyprys
hermes - poslaniec bogow, skrzydlate sandaly
afrodyta- bogini pieknosci, gołąb
hestia - bogini ogniska domowego, ogień, płomień
artemida- bogini łowów, łuk i strzaly
hefajstos - bog ognia i rzemieslnikow, mlot i kowadlo

2.
1. LEW Z NEMEI
2. HYDRA LERNEJSKA
3. PTAKI Z RZEKI STYMFALOS
4. BYK Z KRETY
5. ŁANIA Z KYRENII
6. MAGICZNY PAS KRÓLOWEJ AMAZONEK
7. DZIK ERYMANTOS
8. KLACZE DIOMODESA
9. TRZODA GERIONA
10. ZŁOTE JABŁKO HESPERY
11. CERBER STRAŻNIK PIEKIEŁ
12. STAJNIE AUGIASZA

wiecej o tych pracach na sciaga.pl jesli dobrze pamietam :D
4 5 4
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-11T15:45:08+01:00
12 prac herkalesa

Zabicie lwa nemejskiego
Zgładzenie hydry lernejskiej
Schwytanie łani ceryntyjskiej
Schwytanie dzika erymantejskiego
Oczyszczenie staini Augiasza
Przepędzenie ptaków stymfaliskich
Schwytanie byka kreteńskiego
Schwytanie klaczy Diomedesa
Zdobycie pasa Hippolity (królowej Amazonek)
Uprowadzenie wołów Gerionesa
Przyniesienie złotych jabłek z ogrodu Hesperyd
Sprowadzenie Cerbera z Hadesu

Atrybuty Bogów

Atrybutami Afrodyty były: mitr, jabłko, róża, łabędź, jaskółka, gołąb i zając.
Atrybutami Apolla były: wilk, sarna, łabędź, kruk, sęp, delfin, wawrzyn.
Atrybutami Asklepiosa były: węże owinięte wokół laski, szyszka świerka, wieńce laurowe, niekiedy koza lub pies.
Atrybutami Ateny były: Tarcza (egida), dzida, hełm, sowa i drzewo oliwne.
Atrybutami Demeter były:kłos, narcyz, mak, żuraw.
Atrybutami Dionizosa była laska owinięta winną latoroślą.
Atrybutami Eirene były: gałązka oliwna, róg obfitości, kłosy. Atrybutami Hadesa były: cypr i narcyz.
Atrybutami Hefajtosa były: berło i tarcza (egida).
Atrybutami Hery był: paw, owoc granatu, lilia, i nieśmiertelnik. Atrybutem Hesti był: płomień ogniska.
Atrybutami Zeusa były: orzeł, dąb i piorun.

A tego pierwszego nie wiem :(
2 4 2