Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-11T15:45:29+01:00
Wiek pani zuzanny -x wiek corki y
x - 5 = 5(y-5)
10 + x =2(y+10)

x-5=5y - 25
10+x=2y+20

x-5y=-25 + 5
x-2y=20-10

x-5y=-20 / *(-1)
x-2y=10

-x + 5y=20
x-2y=10
+
3y=30
y=10

x-2(10)=10
y=10

x=10 +20
y=10

x= 30
y=10
2 5 2
2010-03-11T15:46:09+01:00
Pięć lat temu pani Zuzanna była 5 razy starsza od swojej córki. Za dziesięć lat będzie od niej 2 razy starsza. Ile lat ma obecnie pani Zuzanna.?

x - wiek p. Zuzanny
y - wiek córki

x-5 - wiek p. Zuzanny 5 lat temu
y-5 - wiek córki

x+10 -wiek p. Zuzanny za 10 lat
y+10 - wiek córki za 10 lat

{x-5=5(y-5)
x+10=2(y+10)
{x-5=5y-25
x+10=2y+20
{x-5y=-25+5
x-2y=20-10
{x-5y=-20 /*(-1)
x-2y=10
{-x+5y=20
x-2y=10
________
3y=30 /:3
y=10

x-5=5(10-5)
x-5=25
x=25+5
x=30

{x=30
y=10

Odp.: Pani Zuzanna ma 30 lat, a jej córka 10 lat.
2 5 2