Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-11T15:44:25+01:00
250ml- jedna szklanka
1ml=1cm3
0.92g/cm3*250ml(cm3)= 230g
1g/cm3*250ml(cm3)=250 g
250g-230g=20g

Masa szklanki napełnionej wodą , jest cięższa od szklanki napelniona ciecza o gestosc 0.92g/cm3 o 20g
1 1 1
2010-03-11T16:34:40+01:00
Do rozwiązania Piotra dodam wzory;
d1 = 0,92 g/cm^3
d2 = 1 g/cm^3
V= 250 ml = 250 cm^3
m1 = ?
m2 =?
d = m/V
m = d*V
m1 = 0,92 g/cm^3 *250 cm^3 = 230 g
m2 = 1 g/cm^3*250 cm^3= 250 g
obl. różnicę: m2 - m1
m2 - m1 = 250 g- 230 g= 20 g
1 5 1