Działka pana Bogdana ma powierzchnie równa 3 ary. 1/3 działki zajmują drzewa owocowe, na 20% działki rosną kwiaty, a 0,4 działki przeznaczone jest na warzywa. Resztę działki zajmują ścieżki.

A) Ile metrów kwadratowych zajmują kwiaty?
B) Co zajmuje większą powierzchnię: drzewa owocowe czy warzywa? O ile metrów kwadratowych większą?
C) Ile metrów kwadratowych przeznaczono na ścieżki?

2

Odpowiedzi

  • pnie
  • Rozwiązujący
2010-03-11T15:44:51+01:00
A) 3 ary = 300m2
0.4 * 300 m2 =120 m2

b) 1/3 = 100 m2 - drzewa
120 m2 - warzywa
roznica 120-100 = 20m2
wieszka powierzchnie zajmją warzywa o 20 m2

300m2 - 100m2 - 1200m2 - 60 m2 = 20 m 2 - tyle zajmuja sciazki
76 3 76
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-11T15:51:59+01:00
A) 30a to 300 metrów kwadratowych więc można to zrobić procentami. Czyli to będzie ze kwiaty zajmują 60 metrów kwadratowych B) jedna trzecia z 300 to 100 czyli tyle zajmują drzewa 0,4 to można zamienić na procenty czyli 40% te warzywa zajmują 120metrów kwadratowych. Więcej miejsca zajmują warzywa o 20 metrów kwadratowych C) dodać drzewa, warzywa i kwiaty później od powierzchni działki odjąć te wszystkie rośliny czyli 300 - 280= 20. Tyle zajmują ścieżki
31 2 31