Odpowiedzi

2010-03-11T15:51:19+01:00
X- Janek
3*x= 3x Tomek
3x+16= Kasia
Razem mają: x+3x+3x+16= 7x+16
razem mają 303
7x+16=303
7x= 303-16
7x= 287 /:7
x=41

Odp. Janek ma 41 modeli, Tomek 123, a Kasia ma 139 modeli.
Mam nadzieję że pomogłam. xD
2010-03-11T15:51:33+01:00
X - ilość modeli Janka
3x - ilość modeli Tomka
3x+16 - ilość modeli Kasi

x+3x+3x+16=303
7x+16=303
7x=303-16
7x=287
x=41

Odp: Janek ma 41 modeli, Tomek 123 a Kasia 139.
1 1 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-11T15:52:15+01:00
X - liczba modeli Janka
3x - liczba modeli Tomka
3x + 16 - liczba modeli Kasi
303 - łączna liczba modeli

x+3x+3x+16=303
7x+16=303
7x=303-16
7x=287|:7
x=41

41- liczba modeli Janka
3 x 41 = 123 - liczba modeli Tomka
123+16=139 - liczba modeli kasi

spr. 41+123+139=303

Odp. Janek ma 41 modeli, Tomek 123 modele a Kasia 139 modeli.
1 5 1