W czasie przerwy świątecznej Janek chciał odwiedzić ciocię, do której zawsze jeździ autobusem. Od domu Janka do przystanku idzie się 10minut. Autobus wyjeżdża tylko dwa razy w ciągu godziny: pięć minut po pełnej godzinie i pół godziny później.Janek wyszedł z domu za minutę ósma.

a)O której będzie miał autobus? Ile będzie musiał na niego czekać?

b)Autobus jedzie 47minut. Od przystanku domu cioci Janek idzie 4 minuty. O której Janek będzie na miejscu?



Prosze O dobre rozwiązanie.

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-11T15:52:04+01:00
A).
pierwszy kurs - 8:05
drugi kurs - 8:35

7:59 + 10 min= 8:09
8:35-8:09=26 min
Autobus ma o godz 8:35 i będzie musiał na niego czekać 26 minut ;)

b).
8:35+47min=9:22
9:22+4min=9:26
Janek będzie u cioci o godzinie 9:26
4 4 4
2010-03-11T15:56:23+01:00
A) o 8:09 będzie na przystanku no to autobus będzie miał o 8:35. Będzie czekał 24 min.

b) 8:35+45min+4min=9:57+4min=10:01
O 10:01 będzie na miejscu
2 5 2
2010-03-11T15:56:45+01:00
N.05 i n.35 -odjazdy autobusu
10min-czas drogi od domu do przystanku
4min- czas drogi od przystanku do cioci
7.59- Janek wyszedl z domu
a)
7.59+10min=8.09
Janek bedzie na przystanku o 8.09. Na autobus bedzie czekał 26min.
b)

8.35+ 47min= 9.22
9.22+4min= 9.26

Janek bedzie u cioci o 9.26
2 5 2