WYRAŻENIA ALGEBRAICZNE KL.2

O ile rożnia sie pola kwadratów z których jeden ma bok długości x, a drugi bok o 7 cm dłuższy od x ?

Zapisz wzór na pole prostokąta P, w ktorym jeden bok ma długość x, a drugi jest o 3cm krótszy od niego. Jakie wartości może przyjmować wielkość x?

Ola miała x złotych i kupiła 3 zeszyty po y złotych każdy. Otrzymała z złotych reszty
a) zapisz wzór określający zależnośc między wielkościami x, y, z
b) z otrzymanego wzoru wyznacz y

Prosze o wszystkie obliczenia. ;D

3

Odpowiedzi

2010-03-11T16:23:44+01:00
Kw. I


kw. II

(x+7)*(x+7)=x²+14

Różnią się oo 14 cm kwadratowych. :)

------------------------------------------------------------------

I bok - x
II bok - x-3

P= a*b
P = x*(x-3)

pisze tylko zapisz wzór, więc nie wyliczam :)

x = liczby dodatnie

------------------------------------------------------------------

zeszyty - 3y
miała zł - x
reszta - z

a)3y+z=x

b) 3y+z=x 3y=x-z y=x-z/3
1 3 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-11T16:51:12+01:00
1
O ile rożnia sie pola kwadratów z których jeden ma bok długości x, a drugi bok o 7 cm dłuższy od x ?

x- bok mniejszego kwadratu
x+7-bok większego kwadratu

P1=P2=(x+7)²-x²=(x+7-x)(x+7+x)=7(2x+7) lub 14x-49
pola kwadratów rożnia sie 0 14x-49
2
Zapisz wzór na pole prostokąta P, w ktorym jeden bok ma długość x, a drugi jest o 3cm krótszy od niego. Jakie wartości może przyjmować wielkość x?
boki prostokata:
x
x-3

x-3>0 to x>3

P=x(x-3)=x²-3x i x>3
3
Ola miała x złotych i kupiła 3 zeszyty po y złotych każdy. Otrzymała z złotych reszty
x - 3*y=z
a) zapisz wzór określający zależnośc między wielkościami x, y, z

x=z+3y

b) z otrzymanego wzoru wyznacz y
3y=x-z
y=(x-z)/3
1 4 1
2010-03-11T16:55:56+01:00
1.

(x+7)^-x^ = x^+14x+49-x^ = 14x+49


2.

x(x-3) = x^-3x

wartości dodatnie większe niż 3


3.

a)
x-3y = z
x = z+3y

b)
x = z+3y
3y = x-z |:3
y = (x-z):3
2 5 2