Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
  • OnA7
  • Początkujący
2010-03-12T16:06:24+01:00
J.H. Dąbrowski
(1755-1818)- generał, twórca Legionów Polskich we Włoszech. W 1797 r. walczył we Włoszech, dowodząc Legionami. W 1806 r. zorganizował na wezwanie Napoleona powstanie w Wielkopolsce przeciw Prusom. W 1813 r. został mianowany przez Napoleona naczelnym wodzem wojsk polskich walczących o niepodległość. Jego osiągnięcia są sławne każdej osobie. Imię jego występuje również w hymnie narodowym. Uważany jest jako jedna z najważniejszych postaci w historii Polski o odzyskanie niepodległości.


Jeśli wystąpiły jakieś błędy to przepraszam.. mam nadzieje że pomogłam :D
1 5 1
2010-03-12T16:29:36+01:00
Józef Sowiński
Józefa Sowińskiego można uznać za wzór patriotyzmu, ponieważ swego kalectwa chciał bronić ojczyzny. Był kaleką lecz wydawał rozkazy podczas powstania listopadowego.
W wyprawie na Rosję stracił nogę, więc było to nie jakie poświęcenie dla ojczyzny. Dowódca artylerii garnizonu warszawskiego w powstaniu listopadowym, zginął w obronie Woli przed Rosjanami.