Odpowiedzi

2010-03-11T16:11:40+01:00
Napoleon Przyczynił sie do powstania "LEgionów Poliskich" Które walczyły w Sant Domingo Po krótkim czasie wygrał z Prusami i Austrią . Stworzył księstwo warszawskie z terenów Prus (II i III rozbiór ) i terenów Austrii (III rozbiór) Potem najechał z Wilna Na rosję 600 tyś Armia W której skład wchodzili : Francuzi Wlosi Polacy i Mniejsze kraje . Poległ tam z przyczyn pogodowych wracając z 80 tyś armią .
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-11T16:16:41+01:00
Napoleon został generałąm mając 25lat. Po seri szybkich zwycięstw we włoszech i w egipcie zyskał posłuch armii.Założył on księstwo Warszawskie /namiastka państwa polskie3go istniała od (1807 do 1815) ( 8lat)
Tworząc nad wisłą Księstwo Warszawskie obudził nadzieje Polaków na odbudowe własnego państwa.
W 1812r. wyprawił się na Rosję , tu jednak opuściło go szczęście.Przegrał wojnę z Rosją i wtedy Rosija odebrała nam nasze Księstwo Warszawskie.
Po klęsce pod Waterloo (w1815) Napoleon został wysłany ba Wyspę Świętej Heleny pozostając tam już do śmierci.
2010-03-11T16:20:34+01:00
Napoleon rozwiązał legiony polskie założone w 1797 roku bo nie były mu juz potrzebne.Pomagał Polakom odzyskać niepodleglosc i zaoferował pomoc dla nich w bitwach i walkach z zaborcami. W 1807 roku założyl ksiestwo warszawskie. Polakow byla tylko armia, urzedy.Gdy wyruszyli na moskwe rosjanie w tym czasie zaatakowali ich i podbili ksiestwo.ostatecznie ksiestwo napoleon rozwiazal legiony w 1815 roku...