Help me!!!
1.Według pewnego przepisu z 5 kilogramów truskawek można otrzymać
2,5 kilograma dżemu. Masz 8 słoików dżemu po 250 gramów w każdym.
Ile kilogramów truskawek zużyto, jeżeli dżem zrobiono zgodnie z tym przepisem?
Tu zapisz wszystkie obliczenia.

2.Średnica u dołu dzwonu Zygmunt jest równa 242,4 cm. Jaką długość ma promień u dołu tego dzwonu?
A.1,212 B.12,12 C.4,848 D.48,48

3. Dzwon Zygmunt wykonany został z brązu-stopu, do którego użyto na każde 80 kg miedzi 20 kg cyny. Jaką część tego brązu stanowi cyna?

4.W 1500 r. w toruńskiej katedrze św. św. janów umieszczono dzwon Tuba Dei (trąba boża) ważący 7238 kg, z czego żelazne serce waży 0,2t. Zapisz za pomocą ułamka zwykłego, jaką część masy dzwonu z sercem stanowi masa serca.
Plis o pomoc

3

Odpowiedzi

2010-03-11T16:08:44+01:00
1 KG DZEM=2 KG TRUS
250*8=2KG
2KG*2KG=5 KG

CYNO TO 20%DZWONU


SERCE DZWONU TO 36190/1 W UŁAMKU
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-11T16:18:59+01:00
1. 250x8=2000g=2kg

5 - 2,5
x - 2
10=2,5x
x=4
odp:Zużyto 4 kg truskawek.

2. 242,4/2=121,2cm=12,12dm=1,212m

A i B

3. 25% ponieważ 25/100x80=20
4. nie jestem pewna ale chyba 7238/200 a to się skróci i wychodzi 14476/25
2010-03-11T16:50:13+01:00
Z1.
250g=25dag
8*25=200dag

5kg=500dag
2,5kg=250dag

500-----250
x-------200

x=(200*500)/250
x=400dag
x=4kg
odp.zużyto 4kg truskawek