Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-11T16:15:31+01:00
Mając do dyspozycji tlen,wodór,węgiel,sód otrzymaj pięcioma sposobami węglan sodu

I. 2Na + H2CO3 => Na2CO3 + H2
II. Na2O + H2CO3 => Na2CO3 + H2O
III. 2NaOH + H2CO3 => Na2CO3 + 2H2O
IV. Na2O + CO2 => Na2CO3
V. 2NaOH + CO2 => Na2CO3 + H2O


1 5 1
2010-03-11T16:47:32+01:00
2H2 + O2 ---> 2H2O
C + O2 --> CO2

H2O + CO2 --->H2CO3
H2CO3 + 2Na ---> Na2CO3 + H2

4Na + O2 --> 2Na2O
Na2O + CO2 ---> Na2CO3

Na2O + H2O --> 2NaOH
2NaOH + H2CO3 ---> Na2CO3 + 2H2O

2NaOH + CO2 ---> Na2CO3 + H2O

Na2O + H2CO3 ---> Na2CO3 + H2O

:) POZDRO