Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-11T16:24:58+01:00

Ta odpowiedź została oznaczona jako zweryfikowana

×
Zweryfikowane odpowiedzi zostały sprawdzone przez ekspertów, dlatego mamy pewność, że są prawidłowe i bezbłędne. Od dawna na zadane.pl znajdziesz tysiące poprawnych odpowiedzi, które zostały sprawdzone przez moderatorów (najbardziej zaufanych członków naszej społeczności).
5mol...................2,5-1 = 1,5cz. objęt.
..........2,5mol
1mol...................5-2,5 = 2,5cz. objęt.
Otrzymane części objęt. dzięki gęstości zamieniam na części masowe
m=v*d=1,5*1,18=1,77cz. masowych roztworu 5molowego
m=c*d=2,5*1,04=2,6cz. masowych roztworu 1 molowego

Roztwory (5 molowy i 1 molowy)należy zmieszać w stosunku
1,77 : 2,6

13 4 13
2010-03-11T16:34:23+01:00
Witaj
dane c1=5M, d1=1,18g/cm3, c2=1M, d2=1,04g/cm3, c=2,5M
szukane m1/m2

proporcje objętościowe znajduję metodą krzyżową

5M<--------------------1,5 obj. r-ru 5M

............2,5M

1M<--------------------2,5 obj. r-ru 1M

V1/V2 = 1,5 / 2,5

m1/m2 = V1d1//V2d2 = 1,5*1,18 //2,5*1,04 = 1,77 /2,6

5M i 1M roztwory NaOH należy zmieszać w wagowym stosunku 1,77 : 2,6,
aby otrzymać roztwór 2,5M,

.........................pozdrawiam








6 4 6