Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-11T16:19:29+01:00
Oblicz kąty trójkąta w którym jeden kąt jest o 6 stopni większy od drugiego i o 6 stopni mniejszy od trzeciego

x-pierwszy kąt
x-6- drugi
x+6- trzeci

x+x+6+x-6=180 stopni
3x=180 stopni/:3
x= 60 stopni

drugi
60 stopni-6= 54 stopnie
trzeci
66 stopni
2 4 2
2010-03-11T16:21:55+01:00
Oblicz kąty trójkąta w którym jeden kąt jest o 6 stopni większy od drugiego i o 6 stopni mniejszy od trzeciego

x - I kat trójkąta
x + 6° - II kat trójkata
x -6° - III kat trójkąta

Sumakatów w trójkącie wynosi 180°
x + x + 6° + x - 6° = 180°
3x = 180° /:3
x = 60°
x = 60° - I kąt w trójkacie
x + 6° = 60° + 6° = 66° - II kąt w trójkacie
x -6° = 60° -6° = 54° - III kąt w trójkącie
1 4 1
2010-03-11T17:02:42+01:00
X - I kat
x + 6° - II kat
x -6° - III kat


x + x + 6° + x - 6° = 180°
3x = 180° /:3
x = 60°
x = 60° - I kąt
x + 6° = 60° + 6° = 66° - II kąt
x -6° = 60° -6° = 54° - III kąt
1 5 1