Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-11T16:40:12+01:00
Caryca Katarzyna II chciała uchronić swoich poddanych przed zbyt śmiałymi treściami z Zachodu, ale sama korzystała z nich, dostosowując je według własnego uznania do gruntu Rosyjskiego.
Była znana z tego że znała i prowadziła korespondencję z wieloma światłymi ludźmi epoki oświecenia. Chwaliła się co zrobiła aby obywatelom Rosji żyło się lepiej. Właśnie dlatego francuski filozof i pisarza Wolter (Voltaire) nadał jej przydomek "Semiramidy Północy". Do głównych korzystnych zmian wprowadzonych przez Katarzynę uznajemy jednolity system nauczania, reformę Głównej Szkoły Ludowej, szkoły ludowe dla biednych.

Myśle że pomogłam .!
dasz naj .?
4 5 4
2010-03-11T16:40:59+01:00
Caryca Katarzyna II chciała uchronić swoich poddanych przed zbyt śmiałymi treściami z Zachodu, ale sama korzystała z nich, dostosowując je według własnego uznania do gruntu Rosyjskiego.
2 3 2