Samochód Jana zużywa 6,5 litrów na 100 km. Jeden listr kosztuje 4,80. Jan zamierza pojechać samochodem z domu do stadniny oddalone o 40 km . Oblicz ile będzie kosztowało paliwo na przejazd z domu do stadniny i z powrotem .
Bardzo proszę o wszystkie dokładne i wyraźne obliczenia !
;- **

3

Odpowiedzi

2010-03-11T16:19:21+01:00
6,5l-100km
x=80km
x=80*6,5:100
x=5,2l
2010-03-11T16:19:36+01:00
6,5 l -100km
x = 40km

100x= 260
x= 2,6 l

2,6l * 4.80= 12,48 zł

12,48 *2= 24,96 zł
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-11T16:33:37+01:00
Samochód Jana zużywa 6,5 litrów na 100 km. Jeden listr kosztuje 4,80. Jan zamierza pojechać samochodem z domu do stadniny oddalone o 40 km . Oblicz ile będzie kosztowało paliwo na przejazd z domu do stadniny i z powrotem .
Bardzo proszę o wszystkie dokładne i wyraźne obliczenia !
;- **

spalanie na 1 kilometr = 6,5/100 = 0,065
koszt 1 kilometra = 0,065*4,8 = 0,312
koszt 40km = 40*0,312 = 12,48 czyli ok. 12 zł 50 gr