Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-11T16:33:49+01:00
5% to grube ryby
95% to plotki i leszcze

leszczy jest 38

38=20%
x=100%

x=190 tyle jest pozostałych ryb czyli
38 leszczy i 152 plotki

190 to 95% wszystkich ryb, grubych jest 5% wiec

190=95%
x=5%

x=10
2010-03-11T16:35:38+01:00
W stawie pływają grube ryby, a także płotki i leszcze. grube ryby stanowią 5% wszystkich ryb ,a płotki 80% pozostałych. leszczy w tym stawie jest 38. ile grubych ryb pływa w tym stawie

P.S: jest to zadanie z tematu równania z pocentami

Bierzemy pod uwagę narazie tylko płotki i leszcze:

płotki-80%
Leszcze-20%

38-20%
x-100%

x=100*38/20
x=190

Płotki-190
leszcze-38
A teraz obliczymy liczbę grubych ryb

95%-228
100%-x

x=100*228/95
x=240

240-228=12

Odp. W stawie pływa 12 grubych ryb