Obrotyn Grzes w przeddzien Dnia Kobiet kupil za 110 zl zonkile i tulipany od ogrodnika, placac 0.80 za zonkila a 1 zl za tulipana. Nastepnego dnia sprzedal wszystkie kwiaty za 168 zl ( 1,60 za tulipana a 1.20 za zonkila) Ile kwiatow kupil grzes od ogrodnika?
balgam pomocy! to jets zad z wyrazen algebraicznych

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-24T11:56:57+02:00
X - ilość tulipanów
y - ilość żonkili

1x + 0.8y = 110 |-0,8y
1,6x +1,2y = 168

x = 110 - 0,8y
1,6(110- 0,8y) + 1.2y = 168
176 - 1,28y + 1,2y = 168
176 - 0,08y = 168 | - 176
- 0,08y = -8 |:(-0,08)
y = 100

x = 110 - 0.8y = 110 - 80 = 30

ODPOWIEDŹ: Grześ kupił 30 tulipanów i 100 żonkili! :)
1 5 1
2009-10-24T11:58:28+02:00
X-żonkile
y-tulipany

0,8x+y=110 I *-1,6
1,2x+1,6y=168

-1,28x -1,6y=-176
1,2x+1,6y=168
______________
-0,08x=-8

x=100
y=30