Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-11T16:36:36+01:00
Henryk Sienkiewicz pisał książkę, której akcja rozgrywała się w wieku XIV. Na początku powstał szkic, który nosił tytuł "Spytko z powieści Melszczyna". Następnie pisarz starał się go poszerzać czerpiąc wiedzę o wieku XIV z kronik, roczników oraz innych źródeł. Jako przewodników uznał J. Długosza oraz Szajnoche. To od nich czerpał pomysły na imiona bohaterów, wygląd dworków itd. Dzięki nim również wiedzial jak wyglądała bitwa pod Grunwaldem. Na początku treść książki była publikowana w "tygodniku ilustrowanym". Trwało to od roku 1897 do roku 1900. Następnie została wydana dwu tomowa książka pt. " Krzyżacy".
29 4 29
2010-03-11T16:47:26+01:00