Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-24T12:09:53+02:00
X^3-12x+x-12=0

Podany przez Ciebie wielomian nie ma pierwiastków całkowitych. Sądzę, iż właściwy wielomian ma formę:

x^3 -12x^2 + x - 12 =0

Wtedy stosujemy grupowanie:

x^2(x-12) + 1(x-12) = 0

(x^2 +1)(x-12) =0
x ϵ R x = 12

Odp: x = 12
2009-10-24T13:17:06+02:00
X³-12x+x-12=0
x(x²-12+1)-12=0
(x-12)(x²-13)
x=12v x=√13
jeżeli równanie ma postac
x³-12x²+x-12 wtedy
x²(x-12)+x-12=0
x²+x-12(x-12)=0
x(x+1)-12(x-12)=0
x=-1v x=12