Rozwiążcie mi ten układ równań
5x+y=9
2x+3y=1
Zadanie 1.Oblicz długość promienia okręgu,w którym kat środkowy o mierze 60 stopni jest oparty na łuku o długości 6 pi
Jak ktoś wie jak to zrobić to pisać bo na jutro jest potrzebne

3

Odpowiedzi

2010-03-11T16:45:41+01:00
Roziwazanie ukladu rownan jest w zalaczniku!! tego drugiego zadania nie umiem
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-11T16:45:41+01:00
5x+y=9 / *(-3)
2x+3y=1

-15x -3y = - 27
2x + 3y = 1
⁻⁻⁻⁻⁻⁻⁻⁻⁻⁻⁻⁻⁻⁻⁻⁻⁻
-13x= -26 /÷ (-13)
x = 2

5x + y = 9
x= 2

5*2 + y = 9 /-10
x= 2

y = -1
x = 2



zad.1

przekształcamy ten wzór na 'r'

l=2*pi*r*wartosc kata/360 stopni


czyli powstanie

r= 3l/π = 6π/π = 6
2010-03-11T16:50:42+01:00
5x+y=9->y=9-5x
2x+3y=1

2x+3(9-5x]=1
2x+27-15x=1
2x-15x=1-27
-13x=-26/:-13
x=2

2x+3y=1
2*2+3y=1
4+3y=1
3y=1-4
3y=-3/:3
y=-1