Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-11T16:41:43+01:00
Przyczyny nierównomiernego rozmieszczenia ludności świata.
Bariery osadnictwa. Wysokościowa (ciśnieniowa, grawitacyjna) do 5 tys m. Termiczna im wyżej tym temperatura maleje. Najgorzej jest w strefie między zwrotnikowej i okołobiegunowej, temp od -40*C do – 70*C. Strefa umiarkowana jest najbardziej sprzyjająca. Wodna. Związana z niedoborem i nadwyżką wody. Bariera związana z szerokością geograficzną i kątem padania promieni słonecznych.
Czynniki sprzyjające osadnictwu. EKONOMICZNE: rolnictwo (ukształtowanie terenu, wysokość nad poziomem morza, dostęp do wody, żyzność gleb, klimat) przemysł (występowanie surowców mineralnych, ukształtowanie terenu, klimat, siła robocza). Koncentracja ludności w dużych miastach (łatwy dostęp do pracy, dostęp do służby zdrowia, do kultury, sztuki etc. Koncentracja ludności nad morzami (do 200 km od wybrzeży, bo łagodniejszy klimat, ryboustwo, handel, turystyka.). HISTORYCZNE: kolonizacje (sprzyjają rozproszeniu ludności na świecie), wojny (powodują zmiany liczby ludności na danym terenie), ze zmianą granic. SPOŁECZNO-POLITYCZNE: ekonomiczne (przemieszczenie w poszukiwaniu lepszego życia), polityczne (ze względu na ustrój) religijne(ze względu na wyznanie religijne, Sudan, Irlandia północna, Izrael)
Podział obszarów ziemi ze względu na stopień ich zamieszkania i zagospodarowania. Ekumena – obszar stale zamieszkany i zagospodarowany przez człowieka. Anekumena – obszar niezamieszkany i niezagospodarowany przez człowieka (obszary pustynne). Subekumena – przejściowo zaludniona i zagospodarowana przez człowieka.
4 3 4
2010-03-11T16:59:38+01:00
Każdy człowiek lubi inne klimaty - jedni lubią klimaty ciepłe, a inni lubią klimaty zimne. Nie każdy człowiek lubi ciepło.
10 2 10