W firmie Wiertnik S.A. zatrudnieni byli jedynie mężczyźni. Było ich 40. Po zatrudnieniu kilku kobiet okazało się, że kobiety stanowią teraz 20 % załogi. Ile kobiet zatrudniono ? Proszę obliczyć sposobem rozwiązywania równań procentowych w pierwszej klasie gimnazjum. Z góry dziękuję. Pilne !

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-11T16:49:33+01:00
40-liczba mężczyzn
x-liczba kobiet
x=20% z wszystkich, czyli
x=20% * (40 + x)
x=0,2 * (40 + x)
x=8+0,2x
x - 0,2x=8
0,8x=8 /:0,8
x=10

Odp.: Zatrudniono 10 kobiet.
94 3 94
2010-03-11T16:49:36+01:00
40 mężczyzn stanowiło 100% wszystkich
po zatrudnieniu kobiet:
kobiety 20%
mężczyźni 80%
80% - 40
20% - x
80*x=40*20
80x=800
x=10
zatrudniono 10 kobiet
122 4 122
2010-03-11T16:51:19+01:00
X=20%(40+x)
x=0,20*(40+x)
x=8+0,20x
x-0,20x=8
0.8x=8
x=10
34 3 34