Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-11T16:53:09+01:00
– Drapieżne wolno żyjące płazińce przyczyniają się do zachowania równowagi bioenotycznej.
– Przywry i tasiemce są bardzo groźnymi pasożytami człowieka i zwierząt.
- Pasożyty uszkadzają tkanki żywiciela i osłabiają go.
- Pasożyty roślin użytkowych, np. węgorki, mątwiki, obniżają plony.
- Przenoszą choroby wirusowe.
- Korzystna rola nicieni glebowych polega na ich udziale w tworzeniu gleby i obiegu materii w przyrodzie.
- Nicienie pasożytnicze wykorzystywane są do zwalczania szkodliwych owadów.
9 4 9
  • Użytkownik Zadane
2010-03-11T16:54:56+01:00
Dorosłe osobniki tasiemców żyją przeważnie w jelicie cienkim kręgowców, larwy zaś mogą pasożytować w innych narządach wewnętrznych.

Nicienie przenoszą choroby wirusowe, są wykorzystywane do zwalczania szkodliwych owadów, odgrywają korzystną role w tworzeniu gleby i obiegu materii w przyrodzie, są pasożytami roślin

4 2 4