Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-11T16:59:39+01:00
X- pierwszy kąt
y=2x - drugi kąt
z=2x+20 -trzeci kąt

x+y+z=180
x+2x+2x+20=180
5x+20=180 /-20
4x=160 /:5

x=32

y=2x=64 (kąt ten jest 2 razy większy od pierwszego kąta i o 20 stopni mniejszy od trzeciego kąta)

z=2x+20=84

spr.32+64+84=180
2010-03-11T17:02:22+01:00
Dane:
a = a
b = 2a
c = 2a - 20
suma kątów = 180 stopni

Rozwiązanie:
a + b + c = 180
a + 2a + 2a - 20 = 180 +/20
5a = 200 :/5
a = 40 stopni
b = 2a = 80 stopni
c = 2a - 20 = 60 stopni