Krzyś postanowił że będzie czytał po 40 stron książki dziennie. Niestety czytał tylko 30 stron dziennie i przeczytanie całej ksiażki zabrało mu 3 dni więcej niż planował. W ciągu ilu dni Krzyś przeczytał całą książkę? Ile stron liczyła owa lektura?

3

Odpowiedzi

2010-03-11T16:59:56+01:00
Lektura liczyła 140 stron
2010-03-11T17:00:29+01:00
40x=30(3+x)
40x=90+30x
40x-30x=90
10x=90/:10
x = 9
40 * 9=360

Książkaliczyła 360 stron
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-11T17:04:47+01:00
40 str-1 dzień miał czytac
30 str czytał w 1 dz
x-liczba dni czytania

40x=30(x+3)
40x=30x+90
10x=90 /10
x=9

30(9+3)
30*12=360
ksiązka liczyła 360 stron
krzys przeczytał ja w ciagu 9 dni
1 5 1