Raz w miesiącu ciotka szoruje biednego chłopca szarym mydłem. Oblicz, o ile zmniejszy się objętość kostki mydła, w kształcie prostopadłościanu o krawędziach 8cm, 4cm i 14cm , jeśli po kąpieli wszystkie wymiary zmniejszyła się o 2 cm.

2

Odpowiedzi

2010-03-11T17:00:57+01:00
V₁ = 8cm x 4cm x 14cm = 448cm³
V₂ = 6cm x 2cm x 12cm = 144cm³


V₁ - V₂ = V

448 - 144 = 304cm³

Odp. Kostka mydła zmniejszyła się o 304cm³
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-11T17:04:36+01:00
Vp=abh

V=14x4x8=448cm3 - taką objętość ma kostka przed kąpielom.

V=12x2x6=144cm3 - taką objętość ma po kąpieli

448-144=304cm3

odp: zmniejszy się o 304cm3