Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-11T17:03:46+01:00
2010-03-11T17:04:02+01:00
Według mnie daje się przecinek
2010-03-11T17:04:03+01:00
Przecinek przed a stawiamy wtedy, kiedy rozdzielamy dwa zdania wspórzedne, lub podrzędne, na przykład:

Moja siostra jest gwiazdą, a ja wolę żyć w jej cieniu.

Lubię prowadzić blog, a komentowanie go cieszy mnie jeszcze bardziej.

Nie stawiamy przecinka przed a, gdy:

- można go wymienić na i (to chyba wpływ czeszczyzny), na przykład: Zajęcia były nudne a żmudne

- występuje między frazami porównywalnymi, na przykład: studenci polonistyki a slawistyki w oczach wykładowców

- określa położenie lub wspólną cechę dwóch rzeczy i znajduje się między tymi wyrażeniami, na przykład: Kolor między czerwienią a błękitem


czaisz.? ;]