Odpowiedzi

2010-03-11T17:11:08+01:00
Ob=Pp+2a=42
42=a+2*(3+a)
42=a+6+2a
42=6+3a
a=36/3
a=12-długośc podstawy
12+3=15- długość ramienia
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-11T17:21:21+01:00
8.
Obw= 42cm
x -podstawa trójkąta równoramiennego = 12 cm
x + 3 -ramię trójkąta równoramiennego = 12 + 3 = 15cm
2 (x+3) + x = 42
2x + 6 + x = 42
2x + x = 42 - 6
3x = 36 /: 3
x = 12 (cm)

9.
x -szerokość = 30 m
1.5x -długość = 1.5 * 30 = 45 m
2x + 2 * 1.5x = 150
2x + 3x = 150
5x = 150/: 5
x= 30 (m)