Odpowiedzi

2010-03-11T17:05:54+01:00
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-11T17:15:49+01:00
Przekątne dzielą prostokąt na 4 trójkąty, w tym dwa równoboczne. Jeśli policzymy bok tego trójkąta równobocznego, będziemy mieć też drugi bok prostokąta. Wzorek na wys. w równobocznym sobie przekształcamy tak, żeby mieć a
h = √3/2a
a = 2h/√3

h = 12: 2 = 6 (bo przekątne przecinają się w połowie, czyli h trójkąta to będzie połowa boku prostokąta)
a = 2*6/√3 = 12/√3 = 12√3/3 (usunęłam niewymierność z mianownika) = 4√3

P = 12cm * 4√3cm = 48√3cm²

Odp. Pole prostokąta wynosi 48√3 cm²