Zadanie1.
Sprawdzę w słowniku symboli i napiszę definicję:
ryba-
Zadanie2.
Napiszę co oznaczją związki frazeologiczne:
Strachy na lachy-
Nakogoś padł blady strach-
Wyglądać jak strach na wróble-
Mieć mleko pod nosem-
Być alfą i omegą-
Wykonać co do joty-
przenieść się na łono Abrahama-
zamienić sie w słóp soli
strzała amora-
wilczy apetyt-
krecia robota-
gęsia skórka-
biały kruk-

proszę o szybką odpowiedź :)

2

Odpowiedzi

2010-03-11T17:10:50+01:00
1.ryba-zmiennocieplne bezkręgowce wodne
2.wyglądać jak strach na wróble- wyglądać źle
być alfą i omegą-być kimś najlepszym
wilczy apetyt- wielki apetyt
krecia robota- robota podziemna
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-11T17:27:51+01:00
Zad.1
Ryba - To jest symbol nie zrozumienia, głupowatości

Zad.2
Strachy na lachy - Coś bardzo strasznego
Na kogoś padł blady strach - Czyli ktoś z kogoś zażartował
Wyglądać jak strach na wróble - Czyli wyglądać bardzo brzydko, nie ładnie
Mieć mleko pod nosem - Czyli być małym, nie dorosłym, za przeproszeniem gówniarzem
Być alfą i omegą - Czyli wiedzieć wszystko
Wykonać co do joty - Wykonać np. wszystkie zadania
Przenieść się na łono Abrahama - ?
Zamienić się w slup soli - Stanąć z dziwienia
Strzała amora - Być w kimś zakochany
Wilczy apetyt - Bardzo chce się jeść
Krecia robota - Czyli robota pod ziemią np. górnik
Gęsia skórka - Czyli jest Ci bardzo zimno
Biały kruk - Oznacza ślub