Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-11T17:09:47+01:00
X-jeden kąt przy podstawie
x-drugi kąt przy podstawie
x-33-kąt między ramionami

x+x+x-33=180
3x=213
x=71
71-33=38
Miary kątów to :71, 71, 38
2010-03-11T17:10:46+01:00
Suma kątów w trójkącie to 180. Dwa kąty przy podstawie są równe, więc:
β - kąt między ramionami
α - kąt przy podstawie

zgodnie z treścią zadania:
β = α -33

I układasz równianie
2α + β = 180
Podstawiasz pod β
2α + α -33 = 180
3α = 180 +33
3α = 213
α = 71

czyli β = 71 - 33
β = 33
2010-03-11T17:11:06+01:00
Jeśli kąt między ramionami ma 33° to wystarczy od 180° odiąć 33° i podzielic na 2. jak wiadomo wszystkie katy w trojkacie maja sume 180°.
180°-33°=147°
skoro jest to trojkat rownoramienny to dwa pozostale katy beda mialy po tyle samo stopni.
147°:2=73,5°
α= 33°
β=73,5°
γ=73,5°