Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-11T17:10:34+01:00
Pozytywne:
- zwiększenie żeglugi
- rozwinięcie hodowli ryb
- dostarczanie energii elektrycznej
- ożywienie gospodarcze
- korzyści dla koncernów przemysłowych między innymi zakłady azotowe i huta aluminium

Negatywne:
- zatrzymanie wylewów Nilu
- stosowanie dużych ilości nawozów przez rolników
- zwiększenie kosztów produkcji
- wyginięcie wielu gatunków roślin i zwierząt
- znaczne zasolenie gleb
- na dnie akwenu odkładają się duże ilości osadów

mam nadzieję że pomogłam :)
57 4 57
2010-03-11T17:15:29+01:00
Pozytwne Egipt jest darem Nilu. Jest w tym stwierdzeniu dużo prawdy, bowiem żyzne muły nilowe, niesione z prądem rzeki, stanowiły główny czynnik wzbogacający ziemię, która dzięki temu dawała bardzo dobre plony przy stosunkowo małym nakładzie pracy. i negatywne Niektóre szczepy cyprysów i winorośli zaczęły obumierać. Początkowo sądzono, że chodzi o błąd w niedostatecznym lub niewłaściwym nawożeniu, ale wkrótce stwierdzono, że miejscami woda nilowa w kanałach nawadniających nie jest słodka a słona! Dalsze badania ustaliły, że poziom wody głębinowej, znajdujący się w tym rejonie na głębokości od 30 do 60 m, po nawodnieniu zaczął podnosić się z szybkością l cm dziennie i doszedł do 3 m od powierzchni ziemi, wypłukując przy tym złoża soli znajdujące się w głębi. Słona woda zniszczyła całkowicie uprawy, okręg opustoszał i został znowu pokryty przez pustynię.

Liczę na najjjj ;ddddd !
30 2 30