Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-11T17:12:07+01:00
Burza- kojarzy się nam z czymś szarym , ponurym , niebezpiecznym.
Deszcz ciągle pada i drzewa szaleją.I jeszcze pioruny - chociaż fascynujące mają niezwykłą moc.
dalej nie wymyśle ; D
2010-03-11T17:17:27+01:00
Szybki rozwój ogromnych gęstych chmur burzowych o wysokości10-16km i szerokości ok. 8 km i wilgotny chłodny wiatr, zwiastujący zbliżającą się burzę, są dobrze znane w większości regionów świata strefy tropikalnej i umiarkowanej. Na całym świecie w tym samym czasie ma miejsce około 1800 burz i około 100 wyładowań w ciągu sekundy. W trakcie wznoszenia powietrze się rozpręża, a przy rozprężaniu wszystkie gazy bardzo się ochładzają. Wznoszące się powietrze w trakcie rozprężania staje się chłodniejsze od otoczenia, a więc cięższe i opada na dół. Stosunkowo chłodne powietrze, gdy tylko dotrze do powierzchni Ziemi, zaczyna rozchodzić się na boki, dlatego zwykle przed burzą wieje chłodny wiatr. Wkrótce potem niebo przeszywa błysk (który może mieć ponad kilkadziesiąt km długości), rozlega się grzmot i spada ulewny deszcz.