Odpowiedzi

2010-03-11T17:14:46+01:00
X-jedna podstawa,2/3x-druga

(x+2/3x)*1/2*12=84
5/3x*6=84
5/3x=84/6
x=84/6*3/5
x=84/10
x=8,4

2/3*84/10=5,6-druga podstawa
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-11T17:17:21+01:00
P= 84cm2
h=12cm
a= x
b= 2/3 x

84=(2/3x+x)*12
:2

84= 10x /10
x=8,4

a= 8,4
b= 5,6

Odp. Dłuższa podstawa ma 8,4 cm a krótsza 5,6.


2010-03-11T17:17:29+01:00
Dane:
a=x
b=2/3x
h=12cm
pole=84cm²

[(x+2/3x)*12]/2=84
[5/3x*12]/2=84
20x/2=84
10x=84 :/10
x=8,4

2/3x=2/3 * 8,4=5,6

----------------------
odp.:
długość pierwszej podstawy-8,4cm
długość drugiej podstawy-5,6cm