Odpowiedzi

2010-03-11T17:11:57+01:00
Proporcja

5kg - 12l
x kg - 15l

x = 5x15 / 12 = 75/12 = 6,25kg

Odp. Pani Dorota potrzebuje 6,25kg jabłek aby ugotować 15 litrów kompotu.
Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-03-11T17:13:14+01:00
1 słoik = 1l

5kg - 12 słoików
x kg - 15 słoików

x=5kg × 15kg ÷ 12
x=6.25kg

odp. Na wypełnienie tych słoików potrzeba 6.25kg jabłek
2010-03-11T17:13:21+01:00
Więc tak 5 kg jabłek potrzeba do zrobienia 12 l . soku jabłkowego .

12 l - 5 kg .
15 l - x .
x = 15 razy 5 podzielić na 12 = 6 , 25 kg .

Odpowiedź > Pani Drota musiała użyć 6,25 kg jabłek do tego kompotu .