Odpowiedzi

2010-03-11T17:15:59+01:00
1.Powstają liczne masywy granitowe
2.Połączenie kontynentu Laurosji i Syberii w Laurazję, a następnie Laurazji i Gondwany w Pangeę. Zamknięcie oceanu Reik. Powstaje Tetyda.
3.Ostateczne zamknięcie oceanu Japetus.
4.Połączenie Laurencji z Bałtyką daje Laurosję.
5.Ameryka Płd., Afryka, Australia, Antarktyda i Indie tworzą Gondwanę, inne kontynenty są rozproszone.
6.Gondwana w okolicach bieguna południowego – powstaje lądolód. Tworzy się ocean Reik.
7.podział Pannocji na Bałtykę, Laurencję, Syberię i Gondwanę.
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-11T17:17:11+01:00
Powstają liczne masywy granitowe, w Europie od Irlandii i Kornwalii po Masyw Czeski. Silne fałdowania w Azji, Ałtaju i Tien-szan.

Połączenie kontynentu Laurosji i Syberii w Laurazję, a następnie Laurazji i Gondwany w Pangeę. Zamknięcie oceanu Reik. Powstaje Tetyda.

Ostateczne zamknięcie oceanu Japetus. Zaczyna się orogeneza hercyńska.

Połączenie Laurencji z Bałtyką daje Laurosję. Największe nasilenie kaledońskich ruchów górotwórczych.

Ameryka Płd., Afryka, Australia, Antarktyda i Indie tworzą Gondwanę, inne kontynenty są rozproszone. Początek orogenezy kaledońskiej. Gondwana w okolicach bieguna południowego – powstaje lądolód. Tworzy się ocean Reik.

Zawartość tlenu w powietrzu wynosi około 10% stanu obecnego, podział Pannocji na Bałtykę, Laurencję, Syberię i Gondwanę
1 1 1